System handlu wielostronnego 50 letnie osiągnięcie


ORGANIZACJA HANDLU ŚWIATOWEGO. Pięćdziesiąt lat temu świat wyłonił się z niszczycielskiej wojny Drugiej Wojny Światowej Wyzwaniem w tym czasie historycznie bezprecedensowe wyzwanie w wymiarze i złożoności polegało na odbudowie stabilności gospodarczej w świecie wszechobecnego zaburzenia i masowej dyslokacji, poczucie wspólnoty światowej i stworzenie podstaw do przyszłego wzrostu i dobrobytu Architekci nowego systemu musieli budować od samego początku, na wielu frontach i pokazać wizję i krótkowzroczność Po pięciu dekadach postępów zbudowanych na fundamencie w tej chwili łatwo dziś uznać, co było nowatorskie i wymyślne. W drugiej połowie lat czterdziestych XX wieku chodziło nie tylko o koniec najbardziej niszczycielskiej wojny, jaka miała miejsce w historii, ale także o ograniczeniu niszczycielskiego nacjonalizmu ekonomicznego i szukaj nowego globalnego porządku. Dzisiaj mamy do czynienia z nowym rodzajem świata i nowym wyzwaniem. Koniec Zimnej Wojny i upadku Com gospodarki mandatów i kontroli, dramatyczny wzrost wielu krajów rozwijających się oraz ogromny wzrost obrotów handlowych i inwestycyjnych na całym świecie znacznie poszerzyły granice wielostronnego systemu handlowego i testowały jego zdolność do zarządzania gospodarką o wymiarze globalnym Handel, inwestycje , technologia i komunikacja coraz bardziej łączą świat o bardzo różnych systemach na bardzo różnych poziomach rozwoju w jedną gospodarkę rynkową Utworzenie WTO w styczniu 1995 r. było symbolem powstawania bardziej globalnego systemu gospodarczego Jeśli wyzwanie ostatniej pięćdziesiątej latami było zarządzanie światem podzielonym, wyzwaniem dla następnej pięćdziesiątki będzie zarządzanie światem pogłębiającej się integracji. Pięćdziesiąta rocznica wielostronnego systemu handlu to czas na uroczystość. Jest to również czas na refleksję i ponowne zaangażowanie Dwa podstawowe pomysły , tak ważne jak dziś pod koniec lat czterdziestych, przyczyniły się do sukcesu systemu w drugiej połowie tego stulecia przekonanie, że otwarty międzynarodowy system handlowy i jego rola w promowaniu dobrobytu gospodarczego są istotnym elementem pokoju i stabilności międzynarodowej, któremu porządek gospodarczy musi stanowić podstawę nowych ram politycznych i bezpieczeństwa. Politycy w 1948 roku przeżyli ekonomiczne niszczenie Wielkiego Kryzysu, gdy odwróciło się do przodu, spowodowało sprowadzenie spiralnej malejącej produkcji i handlu Architekci powojennego systemu uzgodnili, że jedyną drogą odbudowy gospodarczej i odbudowy gospodarczej jest postęp w kierunku otwartych rynków i zliberalizowanego handlu, a doświadczenie pięćdziesięciu lat okazała się słuszna. Drugi pomysł polega na tym, że stabilność i przewidywalność w międzynarodowych stosunkach handlowych mogą być zapewnione jedynie dzięki wzajemnie uzgodnionemu systemowi reguł, wiążącemu wszystkie rządy państw członkowskich i możliwe do wyegzekwowania poprzez rozstrzyganie sporów. Obrona systemu opartego na zasadach w ciągu jednego dnia na co dzień, znacznie ułatwił fakt, że ten system dał pierwszeństwo rynkom a nie rządy w określaniu wyników ekonomicznych Nie oznacza to, że rządy zrezygnowały z odpowiedzialności. Przeciwnie, koncentrowały się na tworzeniu podstawowych warunków dla osiągnięcia dobrobytu gospodarczego i promowania liberalizacji, rozważając bezpośrednią interwencję tylko w konkretnych okolicznościach, w których rynki zostały znalezione. Chodziło o przepisy oczekiwać określenia rezultatów, a raczej ustanowienia warunków dla niezakłóconej konkurencji. Głównym założeniem systemu opartego na zasadach jest niedyskryminacja, która wynika z przekonania, że ​​transakcje wyłączeniowe i preferencyjne bloki pomogły napędzać międzywojne rywalizacje , niepewności i konfliktów, które doprowadziły społeczność międzynarodową do kolejnej wojny światowej Zasada niedyskryminacji miała kluczowe znaczenie dla stabilności systemu w następnych latach Pieniądze, które miały podłoże do spójności i ciągłości międzywojennych stosunków gospodarczych, zostały zastąpione jednolitym zestaw zasad Zasady te pr zapoczątkował zasadnicze podstawy polityczne dla szerokiego porozumienia, zademonstrowanego przez osiem negocjacyjnych rund, aby przenieść system na nowe sektory i obszary szerszego zakresu odpowiedzialności. Zasadę niedyskryminacji stanowiła uniwersalność jako centralny cel systemu handlu gwarantującego, że system GATT wyłonił się, zwłaszcza po zimnej wojnie, jako główną siłę integracji gospodarki światowej. Zasadą niedyskryminacji odgrywa również ważną rolę gospodarczą. Niedyskryminacja jest zasadą skuteczności, zarówno w sensie zapewnienia dostępu do niskich a także umożliwienie producentom sprzedaży na rynkach zagranicznych bez niedogodności wynikającej z polityki wobec innych dostawców Podobnie w niedyskryminującym środowisku politycznym konsumenci mogą swobodnie wybierać spośród alternatywnych zagranicznych źródeł zaopatrzenia W świecie zróżnicowanym, dyskryminacyjne systemy handlowe, prowadzenie interesów ponad granicami staje się bardziej złożone i czasochłonne g, co pociąga za sobą dodatkowe koszty dla przedsiębiorstw i utratę konkurencyjności Z powodów politycznych i gospodarczych zasada niedyskryminacji w ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat słuŜyła krajom w znacznym stopniu lub małym, rozwiniętym lub rozwijającym się. Rozwiązania problemów wyzwań, przed którymi stają rządy dziś i w przyszłości, jak zawsze, wezwanie do wspólnego działania na różnych frontach Rozważając, jak system handlowy może przyczynić się do sprostania tym wyzwaniom, warto przypomnieć sobie, jak dotychczas osiągnięto system Cztery osiągnięcia wyróżniają się, a także stanowi podstawę, na której należy budować na przyszłość. Pierwszy system handlu GATT WTO przyczyniał się do nadzwyczajnego okresu wzrostu gospodarczego i wzrostu dobrobytu. Handel w ciągu ostatnich pięciu dekad zwiększył się szybciej niż produkcja o znaczną marżę. Średnia roczna przyrost eksportu towarów wzrósł o 6 procent w ujęciu realnym od 1948 do 1997 r. Tabela 1 Łącznie produkcja porównawcza wzrosła w średnioroczna stopa procentowa 3 8 procent lub 1 9 procent w przeliczeniu na jednego mieszkańca Podobny obraz zintensyfikowanego międzynarodowego zaangażowania gospodarczego jest łatwo dostrzegalny na podstawie danych o zagranicznych inwestycjach bezpośrednich FDI Niestety, dane nie są dostępne przez cały okres od 1948 r., ale Roczne przepływy kapitału wzrosły szesnaście razy między rokiem 1973 a 1996 r., z 21,5 mld USD do 350 mld USD, średnioroczna stopa wzrostu 12 7 procent skumulowanych zasobów BIZ wzrosła z 165 mld USD w końcu roku 1973 do poziomu 3 320 mld USD W 1996 r., Prawie dwudziestokrotny wzrost. Znaczne przyrosty dochodów, tworzenia miejsc pracy i dobrobytu stanowiące podstawę wspomnianych powyżej statystyk częściowo odnoszą się do sukcesu wielostronnego systemu handlu w ograniczaniu barier handlowych. Od czasu rozpoczęcia negocjacji w 1947 r. Średnie taryfy wśród krajów uprzemysłowionych spadły z wysokiego poziomu dwucyfrowego do mniej niż 4% Większość z pozataryfowych ograniczeń granicznych została również porzucona I system p obniża te zyski z dostępu do rynku poprzez zasady obejmujące takie kwestie, jak standardy techniczne, przepisy i praktyki subsydiowania. Od czasu utworzenia WTO wysiłki na rzecz liberalizacji handlu zostały rozszerzone na handel usługami obejmującymi transgraniczne transakcje i prawa przedsiębiorstw oraz ustanowić obecność handlową poprzez bezpośrednie inwestycje na rynkach zagranicznych oraz prawo osób fizycznych do świadczenia usług za granicą. Po drugie, system poszerzył kręgę uczestnictwa na globalnym rynku Podczas gdy wczesne rundy wielostronnych negocjacji handlowych, aż do rundy Dillon w 1961, zazwyczaj obejmowało około 20 do 30 krajów, Okrąg Kennedy'ego w latach 1964-67 dotyczył ponad 60 krajów, Rundy Tokijskiej 1973-79 ponad 100 krajów, a Runda Urugwajska 1986-94 miała 125 uczestników Członkostwo WTO to 132 krajów dziś, a to mogłoby potencjalnie wzrosnąć do 160 wcześnie w następnym stuleciu. Jedna trzecia największych krajów handlowych jest dzisiaj kraje lapujące Zakończenie zimnej wojny odzwierciedlało i wzmocniło to rozszerzenie geograficzne w uczestnictwie Ściany między Wschodem i Zachodem uległy załamaniu, częściowo dlatego, że systemy centralnie planowane nie mogły sprostać wyzwaniom, jakie stwarzają wolne rynki i zmiany technologiczne Podziały między Północą a Południem niewiele, ponieważ kraje rozwijające się coraz częściej opuszczają patrzeć na wsteczną substytucję importu na rzecz bardziej otwartych rynków i wolnych rynków. To, że dwa największe kraje spoza systemu, Chiny i Rosja, uczyniły członkostwo w WTO, jednym z głównych celów polityki jest uderzające dowodem na system nowego nacisku grawitacyjnego. Po trzecie, system rozstrzygania sporów wykazał gotowość rządów do przestrzegania zasad. Rekord w tym względzie był imponujący. W ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat zdecydowana większość przywiezionych spraw została rozstrzygnięta, albo na zasadzie dwustronnej przed ostatecznym ustaleniem wielostronnym lub poprzez przyjęcie orzeczenia w trybie paneli Rozwiązania w sprawie rozstrzygania sporów zostały znacząco wzmocnione w ramach Rundy Urugwajskiej, wprowadzając w procedurach większą automatykę i jaśniejsze ramy czasowe, eliminując zakres zainteresowanych stron do blokowania przyjmowania ustaleń panelowych oraz ustanowienia organu odwoławczego Te nowe ustalenia wzmocniły zaufanie Członkowie systemu Od połowy marca 1998 r. Do WTO wniesiono 119 przypadków, w porównaniu z ponad 300 sprawami w całym okresie obowiązywania GATT, w latach 1948-1994. Coraz więcej krajów rozwijających się korzysta z rozstrzygania sporów procedurą czwartorzędową, wielostronny system wymiany handlowej poszerzył i pogłębiał swoją agendę w celu uwzględnienia nowych realiów w międzynarodowych stosunkach gospodarczych. Początkowo koncentrowano się na redukcji taryfowej, zniesieniu ilościowych ograniczeń przywozowych i opracowaniu zasad dotyczących takich kwestii, jak licencjonowanie na przywóz , wyceny i norm celnych, reguły systemu coraz częściej rozszerzone na traktowanie osób i firm zagranicznych oraz zagranicznych towarów i usług Jak już wspomniano, włączenie handlu usługami przyniosło wymiar inwestycyjny do systemu, a także opracowano zasady w celu ochrony praw własności intelektualnej związanej z handlem Nowe podjęto inicjatywy mające na celu zbadanie zależności między polityką handlową a inwestycją, polityką handlową i polityką konkurencji a zamówieniami publicznymi. Powyższe zagadnienia są omówione poniżej. Ta gotowość do wdrożenia systemu w celu dostosowania się do zmieniających się rzeczywistości będzie stale sprawdzana w nadchodzących latach Procesy łączące produkcję zjawisko globalizacji intensyfikowało przepływ handlu i inwestycji, wspierany przez rewolucję komunikacyjną, wzrost gospodarki informacyjnej i postęp technologiczny w transporcie, zmieniają świat w sposób, który przywiązuje dużą wagę do adaptacji i elastyczności. Ograniczenia czasu i przestrzeni maleją, a nowe technologie są złamane g starych barier Niewątpliwie pojawiają się nowe możliwości, ale z tymi nowymi szansami stoją przed wyzwaniami, które zapewniają szerokie rozpowszechnienie korzyści płynących z tych nowych inwestycji. Wieloletni system handlowy 50 lat działalności Le systeme komercyjne wielostronne 50 annees de realizations El sistema multilateral de comercio 50 anos de realizaciones. a schema Znak firmowy CreativeWork rdfs Opis schematu wielostronnego systemu handlowego Schemat modelu onlineSimilarTo Wielostronny system handlowy 50 lat działalności Le systme commercial multilateral 50 annes de ralisations El sistema multilateral de comercio 50 aos de realizaciones. a genont InformacjeResource genont ContentTypeGenericResource schema o wielostronnym systemie handlowym 50 lat od osiągnięcia Le systme commercial multilateral 50 annes de ralisations El sistema multilateral de comercio 50 aos de realizaciones data schematu data modyfikacji 2017-01-21 unoid inDataset. wielostronny system handlu 50 ye ars of success Le systeme komercyjne wielostronne 50 annees de realizations El sistema multilateral de comercio 50 anos de realizaciones Światowa Organizacja Handlu Genewa Światowa Organizacja Handlu, 1998. ORGANIZACJA TRANSPORTU TOWAROWEGO. Pięćdziesiąt lat temu świat wyłonił się z niszczycielskiej wojny II wojny światowej wyzwanie w owym czasie historycznie bezprecedensowe wyzwanie w wymiarze i złożoności polegało na odbudowie stabilności gospodarczej w świecie wszechobecnego chaosu i masowej dyslokacji, przywróceniu poczucia wspólnoty światowej i ustanowieniu podstaw przyszłego wzrostu i dobrobytu Architekci nowego systemu musieli budować od podstaw, na wielu frontach równocześnie, a oni widzieli wizję i krótkowzroczność Po pięciu dekadach postępów zbudowanych na fundamentach ustanowionych wówczas, łatwo jest dziś uznać, co było nowatorskie i pomysłowe druga połowa lat czterdziestych była nie tylko o zakończeniu najbardziej niszczycielskiej wojny, jaka kiedykolwiek miała miejsce, ale także o tym e ograniczanie niszczycielskiego nacjonalizmu gospodarczego i poszukiwanie nowego globalnego porządku. Dzisiaj mamy do czynienia z nowym rodzajem świata i nowym zestawem wyzwań. Koniec zimnej wojny i upadku gospodarki dowodzenia i kontroli, dramatyczny wzrost wielu krajów rozwijających się oraz ogromny wzrost obrotów handlowych i inwestycyjnych na całym świecie znacznie poszerzają granice wielostronnego systemu handlowego i testują jego zdolność do zarządzania gospodarką o wymiarze globalnym Handel, inwestycje, technologia i komunikacja coraz bardziej zbliżają świat bardzo różnych systemów na bardzo różnych poziomach rozwoju w jedną gospodarkę rynkową Utworzenie WTO w styczniu 1995 r. było symbolem powstania bardziej globalnego systemu gospodarczego Jeśli wyzwanie z ostatnich pięćdziesięciu lat miało doprowadzić do podziału świata, wyzwaniem dla następnej pięćdziesiątki będzie zarządzanie światem pogłębiania integracji. Pięćdziesiąta rocznica wielostronnego systemu handlowego to czas na uroczystość jon Jest to również czas na refleksję i odnowione zaangażowanie Dwa podstawowe idee, tak ważne jak dziś pod koniec lat czterdziestych, oparły się na sukcesie systemu w drugiej połowie tego stulecia Jednym z nich jest przekonanie, że otwarty międzynarodowy system handlowy, a jej rola w promowaniu dobrobytu gospodarczego jest istotnym elementem pokoju i stabilności międzynarodowej, któremu porządek gospodarczy musi stanowić podstawę nowych ram politycznych i bezpieczeństwa Rzecznicy polityczni w 1948 roku przeżyli ekonomiczne niszczenie Wielkiego Kryzysu, wewnętrznie stworzyła malejącą spiralę spadku produkcji i handlu Architekci powojennego systemu uzgodnili, że jedyną drogą do odbudowy gospodarczej i odbudowy gospodarczej są prowadzone na otwartych rynkach i zliberalizowanym handlu, a doświadczenia pięćdziesiąt lat okazały się słuszne. że stabilność i przewidywalność w międzynarodowych stosunkach handlowych mogą być zapewnione jedynie poprzez wzajemnie uzgodniony system zasad, wiążący wszystkie rządy państw członkowskich i możliwe do wyegzekwowania poprzez rozstrzyganie sporów Obrona systemu opartego na zasadach na co dzień została znacznie ułatwiona przez fakt, że system ten dał pierwszeństwo rynkom, a nie rządom w określaniu skutków ekonomicznych Nie oznacza to, że rządy zrezygnowały z odpowiedzialności Przeciwnie, koncentrowały się na tworzeniu podstawowych warunków dla osiągnięcia dobrobytu gospodarczego i promowania liberalizacji, rozważając bezpośrednią interwencję tylko w konkretnych okolicznościach, w których stwierdzono, że rynki są chęci Nie oczekuje się, że ustalone zostaną wyniki, ale raczej ustanowienie warunków dla niezakłóconą konkurencją. Głównym elementem przewodnim systemu opartego na zasadach jest niedyskryminacja, która wynika z przekonania, że ​​transakcje wyłączeniowe i preferencyjne bloki przyczyniły się do międzywojennych rywalizacji, niepewności i konfliktów, które doprowadziły społeczność międzynarodową do innego wojna światowa Zasada niedyskryminacji była kluczowa dla sy stabilność macierzysta w kolejnych latach Płaszczowa aranżacja ustaleń, które podważyły ​​spójność i ciągłość międzywojennych stosunków gospodarczych, zostało zastąpione jednolitym zestawem reguł. Te zasady stanowiły zasadniczy podstawę polityczną dla szerokiego konsensusu, zademonstrowanego przez osiem negocjacyjnych rund, system w kierunku nowych sektorów i szerszych obszarów odpowiedzialności Przede wszystkim zasadą niedyskryminacji stanowiła uniwersalność jako centralny cel systemu handlu, który zapewnił, że system GATT powstanie, zwłaszcza po zimnej wojnie, jako główną siłę integracji gospodarka światowa. Zasada niedyskryminacji odgrywa również ważną rolę gospodarczą. Niedyskryminacja jest zasadą skuteczności, zarówno w sensie zapewnienia dostępu do tanich dostaw, jak i umożliwienia producentom sprzedaży na rynkach zagranicznych bez narzuconego przez nie polityki niekorzystna sytuacja w stosunku do innych dostawców Podobnie w niedyskryminującym środowisku politycznym, nsumers mogą swobodnie wybierać spośród alternatywnych zagranicznych źródeł zaopatrzenia W świecie zróżnicowanych, dyskryminujących reżimów handlowych, prowadzenie działalności gospodarczej przez granice staje się bardziej złożone i czasochłonne, co pociąga za sobą dodatkowe koszty dla przedsiębiorstw i utratę konkurencyjności Z przyczyn politycznych i ekonomicznych, zasada niedyskryminacji w ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat słuŜyła krajom w znacznym stopniu lub małym, rozwiniętym lub rozwijającym się. Rozwiązania problemów wyzwań, przed którymi stają dziś rządy iw przyszłości, będą jak zawsze wymagały wspólnego działania na wielu frontach rozważając, jak system handlowy może przyczynić się do sprostania tym wyzwaniom, warto przypomnieć sobie, jak dotychczas osiągnięto system Cztery osiągnięcia wyróżniały się i dały podstawę do budowania przyszłości. Pierwszy system handlu GATT WTO przyczyniła się do nadzwyczajnego okresu wzrostu gospodarczego i wzrostu dobrobytu. Handel wzrósł szybciej niż produkcja znaczna marża w ciągu ostatnich pięciu dekad W ujęciu rocznym eksport towarów w ujęciu realnym wzrósł w ujęciu realnym o 6 procent w okresie od 1948 do 1997 r. Tabela 1 Łączna produkcja porównawcza wzrosła średnio o 3,8 procent rocznie lub 1 9 procent w przeliczeniu na jednego mieszkańca Podobny obraz zintensyfikowanego międzynarodowego zaangażowania gospodarczego jest łatwo dostrzegalny na podstawie danych dotyczących bezpośrednich inwestycji zagranicznych BIZ Niestety, dane nie są dostępne przez cały okres od 1948 r., Ale roczne przepływy kapitału wzrosły szesnaście razy między rokiem 1973 a W 1996 r. Z 21 mld USD do 350 mld USD, średnioroczna stopa wzrostu wyniosła 12,7% Skumulowane zasoby BIZ wzrosły z 165 mld USD w końcu 1973 r. Do 3,2 mld USD w 1996 r., Czyli prawie dwudziestokrotnym wzroście. znaczne przyrosty dochodów, tworzenia miejsc pracy i dobrobytu, które leżą u podstaw wspomnianych powyżej statystyk, są częściowo związane z sukcesem wielostronnego systemu handlu w zakresie obniżania barier handlowych od czasu negocjacji rozpoczęto w 1947 r. średnie taryfy w krajach uprzemysłowionych spadły z wysokiego poziomu dwucyfrowego do mniej niż 4% Większość ograniczeń granicznych pozataryfowych została również porzucona I system chroni te zyski na dostępie do rynku dzięki zasadom obejmującym takie kwestie jak standardy techniczne, uregulowania i praktyki subsydiowania Od czasu utworzenia WTO wysiłki na rzecz liberalizacji handlu zostały rozszerzone na handel usługami obejmującymi zarówno transakcje transgraniczne, jak i prawa przedsiębiorstw oraz mające na celu ustanowienie obecności handlowej poprzez bezpośrednie inwestycje na rynkach zagranicznych oraz prawo do osób fizycznych do świadczenia usług za granicą. Po drugie, system poszerzył kręgę uczestnictwa w globalnym rynku Podczas gdy wczesne rundy wielostronnych negocjacji handlowych, aż do rundy Dillon w 1961 r., zazwyczaj obejmowały około 20-30 krajów, rundę Kennedy'ego w 1964 r. -67 dotyczyła ponad 60 krajów, Rundy Tokijskiej 1973-79 ponad 100 krajów, a Runda Urugwajska 198 6-94 miało 125 uczestników Członkostwo w WTO to 132 państw, a to może wzrosnąć do ponad 160 wcześnie w następnym stuleciu Jedna trzecia największych krajów handlowych to kraje rozwijające się Koniec zimnej wojny odzwierciedlony i wzmocniony to rozszerzenie geograficzne w uczestnictwie Ściany między Wschodem a Zachodem uległy załamaniu, częściowo dlatego, że systemy planowane centralnie nie mogły sprostać wyzwaniom wynikającym z wolnych rynków i zmian technologicznych Podziały między Północą i Południem uległy zamazaniu, ponieważ kraje rozwijające się coraz częściej opuszczały się w kierunku wewnętrznym substytucja importu na rzecz bardziej otwartych rynków i wolnych rynków To, że dwa największe kraje spoza systemu, Chiny i Rosja, uczyniły członkostwo w WTO, jednym z głównych celów polityki jest uderzające świadectwo nowego nacisku grawitacyjnego systemu. system rozstrzygania sporów wykazał gotowość rządów do przestrzegania reguł. Rekord w tym zakresie ma charakter b imponujące W ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat większość orzeczonych spraw została rozstrzygnięta na zasadzie dwustronnej przed ostatecznym ustaleniem wielostronnym lub zaakceptowaniem orzeczenia w trybie rozstrzygającym Rozwiązania w sprawie rozstrzygania sporów zostały znacznie wzmocnione w ramach Rundy Urugwajskiej, wprowadzając większą automatyczność i jaśniejsze ramy czasowe w procedurach, eliminując zakres zainteresowanych stron w celu zablokowania przyjęcia ustaleń panelowych i ustanowienia organu odwoławczego Te nowe ustalenia umocniły zaufanie posłów do systemu Od połowy marca 1998 r., 119 przypadków zostało przedstawionych WTO, w porównaniu do ponad 300 spraw w całym okresie obowiązywania GATT, w latach 1948-1994. Ponadto coraz większa liczba krajów rozwijających się korzysta z procedur rozstrzygania sporów. Po czwarte, wielostronny system handlu poszerza i pogłębia swoją agendę w celu uwzględnij nowe realia w międzynarodowych stosunkach gospodarczych Od samego początku skupia się na tari zmniejszenie ilościowych ograniczeń przywozowych oraz rozwój zasad w takich sprawach, jak licencjonowanie importu, wycena celna i normy, zasady systemu coraz częściej rozszerzają się na traktowanie cudzoziemców i firm, a także zagranicznych towarów i towarów, usługi Jak już wspomniano, włączenie handlu usługami przyniosło wymiar inwestycyjny do systemu, a także opracowano zasady dotyczące ochrony praw własności intelektualnej związanej z handlem. Zostały uruchomione nowe inicjatywy w celu zbadania zależności między handlem a inwestycjami, handlem i polityka konkurencji i zamówienia publiczne Powyższe zagadnienia są omówione poniżej. Ta gotowość do wdrożenia systemu w celu dostosowania się do zmieniających się rzeczywistości będzie stale sprawdzana w nadchodzących latach Procesy, które przyczyniają się do powstania zjawiska globalizacji, zintensyfikowały przepływ handlu i inwestycji, wspierany przez rewolucję komunikacyjną , wzrost gospodarki informacyjnej i tec postępy hutologiczne w transporcie zmieniają świat w taki sposób, w jaki przywiązują dużą wagę do dostosowania i elastyczności Ograniczenia czasu i przestrzeni maleją, a nowe technologie łamią stare bariery Nieprecyzuj iczne możliwości są tworzone, ale te nowe możliwości wychodzą naprzeciw wyzwaniom zapewniając szerokie rozpowszechnianie korzyści płynących z tych nowych inwestycji.

Comments

Popular posts from this blog

Co to są transakcje binarne opcje

Przeciętnie łatwe